Velkommen!

Velkommen!

Denne bloggen er laget slik at jeg kan ta vare på de gode oppskriftene jeg tester og ikke minst for at mine utflytta barn kan få inspirasjon til å lage annen mat enn nudler, kjøpepizza og annen fastfood.

tirsdag 14. februar 2012

Devil`s cake

Denne herlige kaken laget jeg i dag. Den smaker HELT nydelig og anbefales på det sterkeste.


Her kommer oppskriften:


Devil`s Cake

Stekes ved 175 grader i 45-50 min.

200 gr margarin
3dl sukker
3 egg 
5 dl hvetemel
1 dl bakekakao
1 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
1 ts natron
1 ts salt
2 dl vann
1 del rømme

Visp smør og sukker hvitt og luftig. Tilsett eggene og visp de godt inn.

Bland så kakaoen sammen med 2 dl varmt vann.

Sikt i alt det tørre og tilsett så kakao og rømme.

Bland alt sammen med slikkepott.

Hell røren i formen og stek den i 45-50 min. Bruk en stekepinne for å se om den er ferdig. 

La kaken bli kald.

Sjokoladekrem:

250 gr kokesjokolade, helst 70%
1 dl kremfløte
150 gr smør
1 - 1,5 dl melis (litt etter smak og hvor tykk man vil ha kremen)

Ha kokesjokoladen, kremfløten og smøret i en bolle og sett den over et vannbad. La det bli kaldt.
Tilsett så melis og pisk sjokoladekremen luftig.

Jeg hadde litt usukret krem inni kaken.

Pynt gjerne med friske bær.


1 kommentar:

  1. mmmmmmm den så god ut :)
    måtte legge meg til som følger på denne bloggen din også ;)
    Takk for hilsen i hula mi.
    Ha ei flott og kreativ helg :)

    SvarSlett